Hello digital marketers and web professionals, I'm interested in web analytics, visitor tracking, and understanding website performance metrics, because I manage websites or want to optimize my online presence and make data-driven decisions. There are many different tools from Google Analytics to alternative solutions and heatmapping tools, but I'm overwhelmed by the complexity and options available. Do you have experience with web analytics or can you recommend tools and best practices for tracking and analyzing website traffic? What metrics are most important to focus on and how do you turn data into actionable insights?
Grüezi zusammen! Ich betreibe eine Website in der Schweiz und war auf der Suche nach einem zuverlässigen Besucherzähler-Service. Dabei bin ich auf xcounter gestoßen und bin sehr zufrieden mit dem Service. Die Plattform bietet professionelle Counter-Dienste für Schweizer Webseiten. Die Installation ist einfach und die Statistiken sind aussagekräftig. Besonders praktisch finde ich die Schweizer Ausrichtung und die Zuverlässigkeit. Der Service läuft stabil und liefert genaue Daten. Für alle Schweizer Webseitenbetreiber eine empfehlenswerte und lokale Counter-Lösung!